סרטים לצפייה ישירה

גרייהאונד

הסרט גרייהאונד הוא סרט פעולה דרמה מלחמה היסטוריה של חברת אפל טיוי שמספר על התקופה של מלחמת העולם השנייה שבה מספר חודשים לאחר כניסתה של ארה”ב למלחמה, מפקד חדש על ספינה בחיל הים האמריקני שהוא חסר ניסיון קרבי, הוא מקבל משימה להוביל שיירה של ספינות של בעלות הברית לתוך המלחמה תוך כדי שהן נרדפות על ידי צוללת גרמנית של האויב.

גרייהאונד לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Greyhound – 2020

הביקורת שלי

את הסרט גרייהאונד התלבטתי אם לראות בהתחלה, אגב, “גרייהאונד” הוא שם הסטי”ל שעליה מספר הסרט, והכנסתי לרשימת הצפייה שלי עוד לפני שהוא יצא. זה סרט שמבוסס על התקופה של מלחמת העולם השנייה והוא מתרחש אחרי הקרבות המפורסמים בפרל הארבור. השחקן הראשי בסרט הוא טום הנקס המצוין. הסרט גרייהאונד מבוסס על ספר משנת 1955 בשם “השומרוני הטוב” שמספר את סיפורה של ספינת הטילים בשם גרייהאונד שיוצאת ללוות שיירת ספינות אספקה בריטיות בחזרה אל אנגליה דרך האוקיינוס. הסיפור מתרחש בלב ים כשהליווי המוטס כבר אינו יכול להוות גורם אסטרטגי מכריע (בגלל המרחק הרב מהחוף) ואז מגיעות צוללות גרמניות ליירט את ספינות האספקה מאמריקה לבריטנייה.
הסיפור כאמור מתרחש בלב ים עם קרבות ירי, ולוחמה ימית של הצי הסטי”לי אל מול צי הצוללות הגרמני. הסרט מציג את שלושת הימים הארוכים והקשים של קברניט הגרייהאונד (טום הנקס) ביחד עם צוותו בזמן שבין הליווי האווירי האמריקאי שחוזר לאמריקה לבין הליווי הבריטי שנשלח מאנגליה.
הסרט מלווה בסלנג ימי אינסופי, שממש להעריץ את הנקס על השליטה בו (הוא אמנם כבר שיחק קפטן ספינה בעברו, אבל עדיין) ולמרות שבהתחלה הצופה לא ממש מבין מה אומרים, לאט לאורך הסרט יותר ויותר נקלט ואתה ממש מתחיל לראות את המהלכים האסטרטגיים המדהימים שהקפטן מתכנן בים.
אני אישית לא כל כך אוהב סרטים בים, יש לי איזו חרדה משייט, ופחד בראשיתי מהאוקיינוס. אז לא כל כך התחברתי לתפאורה, וגם הצילום מתוך הספינה עם תנועותיה היה עוד נקודה שלא נהניתי ממנה.

בהשוואה לסרטים אחרים

את הסרט גרייהאונד אפשר להשוות קודם כל לסרט המצויין עם ג’ין הקמן ודנזל וושינגטון “כוננות מיידית” משנת 1995 (Crimson Tide) שמספר על צוללת אמריקאית שיש בה פוליטיקות בין הקצין הראשון שהולך עם האמת שלו לבין הקפטן שרוצה לפוצץ את האוייבים. ואם אני הולך אחורה בזמן אז יש כמובן את “המרדף אחרי אוקטובר האדום” משנת 1990 (The Hunt For Red October) עם שון קונרי הנפלא ואלק בולדווין שמשחקים קצינים בצוללת סובייטית שיוצאים לחרחר מלחמה עם האמריקאים. ויש גם את הסרט “צוללת U-571” משנת 2000 (U-571) שמספר על מרדף של צוללת גרמנית שנכבשת בידי האמריקאים במלחמת העולם השנייה אחרי צוללות גרמניות אחרות במטרה לחסל אותן. והשוואה אחרונה היא לסרט “קיי-19” משנת 2002 (K-19: The Widowmaker) עם האריסון פורד וליאם ניסן שמשחקים קצינים רוסים בצוללת עם פצצה גרעינית. וסרט אחרון להשוואה גם הוא עם צוללות זה “גיבורים במצולות” משנת 2018 (Kursk או בשם אחר The Command) שמספר על צוללת שנקלעת לצרות ואנשי הצוות נדרשים להציל אותה. אז בקיצור זה סרט מלחמה ימי טוב.

הדירוג שלי

תהנו… כי הסרט גרייהאונד הוא סרט פעולה מלחמה ימי עשוי טוב, שמספר סיפור היסטורי עם שחקנים טובים.
ציון 7.

Exit mobile version