סרטים לצפייה ישירה

אגדת האגדות

הסרט אגדת האגדות הוא סרט דרמה פנטזיה אימה למבוגרים שמספר כמה סיפורים שונים של אימה מהמסע המר של מלכת לונגטרליס, לסיפור על שתי אחיות מסתוריות שמעוררות את התשוקה של המלך, וסיפור על מלך הגבעות שיש לו אובססיה לפרעוש ענק, כל הסיפורים הם בהשראת האגדות של ג’ימבטיסטה באזיל שהיה סופר ומשורר איטלקי וגם איש חצר המלוכה ואספן מעשיות ואגדות שחי בתחילת המאה ה17.

אגדת האגדות לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Tale of Tales – 2015

הביקורת שלי

הסרט אגדת האגדות מספר שלושה סיפורי אימה פנטסטיים של המשורר ג’מבטיסטה באזילה בן המאה ה17. הוא מציג עולם של ימי הביניים שבו סיפורי אגדות למבוגרים שנועדו להקצין דמויות ובמיוחד את עלילותיהן של הדמויות
שלוש העלילות בסרט הן בעצם שלושה סיפורים שמתרחשים באותה ממלכה, כולם מדברים על הרצון של האדם להיות משהו אחר, בחלק הראשון מסופר על זוג נערים זהים במראם שהאחד מהם הוא נסיך והשני הוא משרת בארמון, בחלק השני מסופר על שתי אחיות זקנות שמתעתעות בנסיך יורש העצר הנהנתן ובדרך מכשפות אותו וגורמות לו להתאהב באחת מהן, והחלק השלישי מספר על המלך שמוכר את בתו בגלל אובססיה שיש לו לפרעוש מפלצתי שהוא מגדל בביתו.
אלו סיפורים שנועדו להפחיד ילדים קטנים, והם מעלים רגשות ורצונות של בני המעמד הנמוך ומתארים איך שהם היו רוצים לטעום ממנעמי השלטון כדי לשפר את חייהם קמעה.
המשחק המצוין של השחקנים, וביניהם סלמה הייק הנפלאה והרבה צד אפל של הפנטזיה עם קורטוב אימה מפלצתית יוצר כאן משהו מיוחד.

בהשוואה לסרטים אחרים

הסרט אגדת האגדות מרגיש קצת כמו הסרט אל תוך היער משנת 2014 (Into the Woods) שגם הוא מציג כמה סיפורי אגדות שמתחברים יחד, אבל הוא פחות צבעוני ויותר אימה. יש בו גם דמיון לסרט המגניב האחים גרים למבוגרים בלבד משנת 2005 (The Brothers Grimm) שהוא מציג גם צד אפל של הפנטזיה עם משחק נהדר של הית’ לדג’ר ז”ל, ועם מאט דיימון‬ ומוניקה בלוצ’י אבל הוא פחות אפל ומתאים גם לבני נוער. וכהשוואה אחרונה יש את הסרט האיטקלי המשובח המבוך של פאן משנת 2006 (Pan’s Labyrinth) שהוא הכי דומה לו בצורת הסיפור האפלה והצורה המרושעת שבה מוצגות הדמויות.

הדירוג שלי

לא אומר תהנו… כי הסרט אגדת האגדות הוא סרט אימה מזוויע, שיש בו סיפור מסגרת קצת חלש והוא מתאים ל18+ (כי יש בו עירום, רצח, ברוטליות, זוועות)
ציון 6.

סרטים לצפייה ישירה שראית

Exit mobile version