סרטים לצפייה ישירה

אגדת המלך שלמה

הסרט אגדת המלך שלמה הוא סרט הרפתקאות מצוייר לכל המשפחה שמספר על שלמה המלך, בנו של דוד המלך שחי בירושלים במאה ה10 לפנה”ס, והוא יוצא במסע כדי למצוא את מקומו בתור המלך ולהפוך מנער למבוגר ותוך כדי המסע הוא מתמודד מול שדים, תעלומות, חידות, וגם נפגש עם המלכה של ממלכת שבא האגדית.

הסרט מבוסס על סיפורי המלך שלמה באגדות ובמדרשי חז”ל
אגדת המלך שלמה לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: The Legend of King Solomon – 2018

הביקורת שלי

הסרט אגדת המלך שלמה הוא סרט מצוייר ישראלי-הונגרי במקור בעברית (ויש לו גם גרסה בהונגרית וגרסה מדובבת באנגלית של השחקנים המקוריים), אני צפיתי בסרט באנגלית. הסרט מציג את הסיפורים של שלמה המלך מאגדות חז”ל ובהשראת ח.נ. ביאליק שכתב על חוכמת המלך שלמה. הסרט עוקב אחרי דמותו של המלך שלמה בצעירותו ובזמן המפגש עם מלכת שבא. הסיפור הוא מעין אדפטציה לסיפורי ביאליק שהם אדפטציה לסיפורי התנ”ך.
הסרט מתחיל עם תיאור דמותו של שלמה, והוא מספר על חייו בארמון לאחר מות דוד המלך אביו ובהצגת תוכנותיו של שלמה הצעיר בצילו של דוד אביו. שלמה המלך מוצג כחכם, כפותר חידות מופלאות, כמישהו שדובר את שפת החיות וגם כגיבור יפה תואר רודף הרפתקאות, בדומה לתכונות שלו בסיפור התנ”כי, אך גם מתואר בסרט כשובב, קל דעת וכרברבן חסר תקנה (שאת זה דווקא לא כל כך אהבתי)
הסרט מציג סיפור הרפתקאות שעוברות על שלמה בניסיון לכבוש את ליבה של המלכה של שבא. הוא עובר חוויות מופלאות וקסומות במסעותיו עם שדים, ומפלצות, חיות מדברות, ונסיכה ובעיקר עם נופים של ארץ ישראל מתקופת הסיפורים מהתנ”ך.

בהשוואה לסרטים אחרים

את הסרט אגדת המלך שלמה אפשר להשוות לסדרה של אגדות המלך שלמה מפלסטלינה שהייתה נפלאה שיצר רוני אורן אמן הפלסטלינה בין השנים 1992-1993, ששם מסופר בפרקים קצרים על מעלליו של המלך שלמה גם על פי ביאליק והכל נעשה באנימציית סטופ-מושן מדהימה ונפלאה שמציגה את המלך שלמה בצורה הרבה יותר יפה לטעמי. עוד נקודה להשוואה היא לסרט יוסף בעל החלומות משנת 2000 (Joseph: King of Dreams) של אולפני דרימוורקס שאף הוא היה נפלא אבל בכמה רמות טוב יותר ממנו. ויש לו גם נקודות דומות לסרט המצוייר של הרקולס (Hercules) הנפלא של דיסני משנת 1997, שגם הוא היה טוב ממנו בהרבה.

הדירוג שלי

תהנו… כי הסרט אגדת המלך שלמה הוא קודם כל יצירה ישראלית משלנו והוא חמוד, והוא מספר את הסיפור של שלמה המלך בצורה טובה.
ציון 5.

סרטים לצפייה ישירה שראית

Exit mobile version