סרטים לצפייה ישירה

שחרור

הסרט שחרור הוא סרט פעולה היסטוריה מתח למבוגרים של חברת אפל טיוי שמספר את סיפורו של עבד נמלט במאה ה-19 מעבדות בארצות הברית בזמן של מלחמת הצפון נגד הדרום לשחרור העבדים, והוא בורח אל עבר קווי האויב של אנשי הצפון שדגלו בשחרור העבדים והקימו את צבא האיחוד ובדרך הוא צריך לחצות את הביצות של לואיזיאנה במסע מפותל כדי לברוח מבעלי חלקות ומטעים של אנשי הדרום שרוצים לתפוס ולהרוג אותו.

הסרט מבוסס על סיפור אמיתי של עבד בשם גורדון, שלאחר שברח מהבעלים שלו הוא הצטלם עם גבו חשוף שרואים בו צלקות של הלקאות, התצלום פורסם ברחבי העולם בשנת 1863, וזה שימש הוכחה על העבדות וזה היה טריגר ליציאה כנגד אכזריותה של העבדות האמריקאית ולביטול העבדות בכלל.
שחרור לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Emancipation – 2022

הביקורת שלי

על הסרט שחרור שמעתי לא מזמן וראיתי עליו ביקורות אבל כשחיפשתי את הדירוג שלו ראיתי שהוא לא ממש גבוה, אז לא הייתי בטוח שאני רוצה לצפות בו. הסרט מתאר את חייהם הקשים של העבדים בקהילות העבדים בארצות הברית של המאה ה-19, והוא מתאר סיפור מטורף של הבריחה של גורדון וההצטרפות שלו אל כוחות צבא האיחוד וסיפור המלחמה. הסרט מתחיל בצבעים של גוונים של שחור ולבן ומרגיש ככה יותר אותנטי והוא מציג סצנות קשות ואכזריות של ההתעללות בעבדים באותה התקופה.
בסרט מככבים ויל סמית’ בתור גורדון ובן פוסטר בתור צייד ראשים אכזרי שיוצא לרדוף אחרי גורדון לאחר הבריחה שלו. היה קשה להתנתק קצת מהמחשבה על וויל סמית’ בתור השחקן ועל הכניסה שלו לדמות, אבל אחרי שהתגברתי על המחסום הזה, זה הרגיש הרבה יותר חזק.
הסיפור הנורא על העבדות האמריקאית מוצג בסרט הזה בצורה מלאה, בגובה העיניים, בלי התייפייפות והנחות למראות קשים, וגם מציגים בו את הצד הרגשי והכוחות הנפשיים של הדמויות וזה מוסיף הרבה.

בהשוואה לסרטים אחרים

את הסרט שחרור אפשר להשוות לסרט 12 שנים של עבדות (https://movies-spot.com/1679/) שמספר סיפור דומה על בריחה של עבד מהאדון שלו בתקופה העבדות בארצות הברית, אבל 12 שנים של עבדות יותר מרגש ולכן גם טוב יותר לטעמי

הדירוג שלי

תהנו… כי הסרט שחרור מביא סיפור היסטורי ממש חשוב והוא עוקב אחרי הדמות של גורדון במסע מותח.
ציון 6

סרטים לצפייה ישירה שראית

Exit mobile version