סרטים לצפייה ישירה

אהבה בשחקים מאווריק

הסרט אהבה בשחקים מאווריק הוא סרט פעולה דרמה שמספר על המשך ההרפתקאות של מאווריק אחרי שלושים שנה, מאווריק עדיין דוחף את המצערת בתור טייס בכיר בחיל הים, אבל הוא חייב להתעמת עם רוחות מעברו כשהוא מוביל את בוגרי העילית של טופ גאן למשימה שדורשת את ההקרבה האולטימטיבית מאלו שנבחרו לטוס.

אהבה בשחקים מאווריק לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Top Gun: Maverick – 2022

הביקורת שלי

את הסרט אהבה בשחקים מאווריק רציתי לראות מיד כשהוא היה אמור לצאת אבל זה לא כל כך התאפשר לי בגלל הקורונה ויציאתו של הסרט לאקרנים נדחתה, ואז נדחתה שוב, אז יצא שבעצם חיכיתי לסרט הזה כמעט שנתיים. אני לא יודע מי תרגם את שמו של הסרט המקורי משנות ה80′ אבל אהבה בשחקים קצת מנמיך את הסרט למשהו שנשמע כמו דרמה רומנטית זולה, והסרט הזה הוא ברובו אקשן וממש לא ברור העניין. מי שחי באותם השנים שהסרט הראשון יצא כנראה גם חשב כמוני וכשגדלתי פשוט קראו לסרט טופ גאן כמו השם הלועזי שלו ולדעתי זה מייצג את המשמעות של הסרט הרבה יותר.
הסרט מספר על טייס מבוגר ששם הקוד שלו הוא מאווריק שמשמעותו הוא שהוא יחיד ולא הולך אחרי כולם, שהוא באמת ככה ולא הולך אחרי כולם ומצליח לעשות את הבלתי אפשרי עם המשימות שהוא מקבל על עצמו, אבל עכשיו בתור טייס מבוגר הוא חוזר חזרה אל בית הספר והפעם בתור מורה שלא מן המניין שצריך להסמיך קבוצה של טייסים מההכי טובים והמובחרים ביותר שיש לצבא האמרקאי להציע ליחידה של טופ גאן, והכל במטרה להתכונן למשימה מסוכנת ובלתי אפשרית בשטח האויב.
בסרט יש המון אטריבוטים לסרט הראשון, גם כי ליהקו את שחקני העבר לדמויות שלהם מחדש וגם כי הכניסו בסרט את הדור הבא, וגם במיוחד כי אמנם הדברים השתכללו מלפני שלושים שנה אבל בני האדם עצמם לא כל כך השתנו, וזה מה שעושה את הסרט הזה ליפה לטעמי שהוא מכוון גם לדורות הבאים.
אגב צפיתי בסרט הראשון בצפייה נוספת כהכנה לקראת הסרט הזה, ולכן זה היה לי הרבה יותר ברור כל החיבורים האלו. וזה גם היה כיף אחד גדול.
טום קרוז שמגלם את דמותו של מאווריק אכן עושה את זה בצורה מופלאה, וזו דמות שממש מתאימה לקרוז כמו כפפה ליד, והוא פשוט מגלם אותה בטבעיות.

בהשוואה לסרטים אחרים

את הסרט אהבה בשחקים מאווריק חייבים להשוות לסרט הראשון ולהגיד שאמנם הסרט הראשון היה מעולה בזמנו וברור כמובן שהיום הוא קצת פחות, אבל הסרט הנוכחי לטעמי טוב יותר במיוחד כי הוא מביא את הסיפור עם טכנוולוגיה שמתאימה יותר לימינו, ועם הרבה יותר הקשרים בין אישיים ותרבותיים של הדור שלנו.

הדירוג שלי

תהנו… כי הסרט אהבה בשחקים מאווריק הוא סרט מעולה, ברמה מאוד גבוהה של ויזואלי וקולי, עם סיפור עלילה מצוין, שחקנים מצויינים ועם המון המון נוסטלגיה.
ציון 8.5

סרטים לצפייה ישירה שראית

Exit mobile version