סרטים לצפייה ישירה

מוריס המדהים

הסרט מוריס המדהים הוא סרט הרפקתאות קומדיה מצוייר לכל המשפחה שמבוסס על ספר של סופר הפנטזיה סר טרי פראצ’ט בשם “מוריס המדהים ומכרסמיו המלומדים” שמספר על מוריס, שהוא חתול רחוב, שממציא את התרמית המושלמת כדי להרוויח כסף. הוא מוצא נער שיודע לנגן בחלילית וביחד עם חבורה של  חולדות (עכברושים) יודעי קרוא וכתוב ועושה איתם הצגה כאילו הם מגפת מכרסמים.

מוריס המדהים לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: The Amazing Maurice – 2022

הביקורת שלי

את הסרט מוריס המדהים רציתי לראות ברגע ששמעתי עליו שהוא הולך לצאת וזה לא היה מזמן. אני ממש אוהב את הספרים של עולם הדיסק של טרי פראצ’ט והוא כותב בצורה מבריקה, שנונה ומצחיקה והסרט הזה מביא אדפטציה לסיפור של החלילן מהמלין שיודע לנגן מנגינות מופלאות ויכול לגרום לכל המכרסמים לבוא אחריו. הסיפור עוקב אחרי חתול מדבר בשום מוריס שביחד עם נער שיודע לנגן בחלילית וחבורה של חולדות עוברים מעיר לעיר ומיישוב ליישוב כדי לעשות כאילו יש מגפת מכרסמים בעיר ואז אנשי העיר משלמים כסף טוב כדי להפטר מהמגפה. החתול הוא רמאי מדופלם וכשהוא נקלע לצרות הוא מנסה להתנער מאחריות ברורה והסיפור מסתבך כשהחבורה מגיעים לעיר שכבר יש בה בעיות גדולות יותר מסתם עכברים.
הסיפור של החלילן מהמלין הוא סיפור אגדה ישן שיש בו צדדים אפלים ביותר וטרי פראצ’ט משתמש בזה בצורה מצויינת בספר שלו מוריס המדהים ומכרסמיו המלומדים. והעיבוד הקולנועי של הסיפור הזה הוא די מוצלח לטעמי. גם האנימציה מוצלחת וגם הדיבוב של שחקנים לא מוכרים יוצרים אווירה נכונה לסיפור וזה יוצא טוב.

בהשוואה לסרטים אחרים

את הסרט מוריס המדהים אפשר להשוות לסרטים נוספים שהם אדפטציה לסיפורי אגדה אחרים כמו החתול במגפיים בסרט החתול של שרק שגם הוא יצא השנה והיה מוצלח עם נגיעות קומיות.

הדירוג שלי

תהנו… כי הסרט מוריס המדהים הוא סרט טוב עם סיפור טוב ומתאים לכל המשפחה (בתיווך לקטנים יותר)
ציון 7.

Exit mobile version