סרטים לצפייה ישירה

פינוקיו של גיירמו דל טורו

הסרט פינוקיו של גיירמו דל טורו של חברת נטפליקס הוא סרט הרפתקאות דרמה מצוייר באנימציה של סטופ מושן, שמספר את הסיפור של פינוקיו בצורה של  פנטזיה אפלה והוא מבוסס על איוריו של גריז גרימלי לסיפור של פינוקיו. הסיפור הוא על משאלה של אבא שבאורח קסום ילד עשוי עץ שהוא בנה לזכר בנו מקבל חיים באיטליה של שנות מלחמת העולם השנייה.

פינוקיו של גיירמו דל טורו לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Guillermo del Toro’s Pinocchio – 2022

הביקורת שלי

כבר הרבה שנים שאני עוקב אחרי הגרסאות השונות שיוצאות לסיפור של פינוקיו ועד היום זכיתי לראות חוץ מאשר את פינוקיו של דיסני רק עוד מעט סרטים/סדרות על פינוקיו שהיו מוצלחות, עד שהגיע הסרט של גיירמו דל טורו מציג: פינוקיו שמביא גרסה מוזרה, מטורפת, ואפלה לסיפור הרפתקאותיו של פינוקיו. הסיפור הוא פחות או יותר אותו הסיפור אבל המוטיבים שמשתמש בהם גיירמו דל טורו הם הרבה יותר רעים, הרבה יותר מתאימים לתקופה שבה הסרט לכאורה מתרחש – למרות שבמקור הסיפור נכתב הסוף המאה ה19 שזה שנים לפני התרחשות הסרט הנוכחי.
האנימציה המופלאה של הסטופ מושן מלאה באיכויות שלא רואים אותם הרבה בסרטים המצויירים שקיימים היום וזה נותן לסרט עומק שהיה פחות קיים בסרטים האחרים. השחקנים שמדובבים את הסרט עושים עבודה נפלאה וחוץ מכמה שירים שהיו לטעמי סתם בלי איזה משמעות מיוחדת לסיפור הסרט היה משובח. אבל היה לו העדר ברור מאוד של הצד של הרגש, מה שהופך אותו מאוד מתאים לתקופה של הסיפור על פי גיירמו דל טורו של מלחמת העולם השנייה באיטליה בתקופה של מוסליני, אבל זה מוריד בעיני מערכו.

בהשוואה לסרטים אחרים

את הסרט של פינוקיו של גיירמו דל טורו צריך להשוות לסרטים אחרים של פינוקיו ולהגיד שזו אחד הגרסאות הטובות יותר של הסרט שראיתי, למרות החוסרים שלו הוא בהחלט מועבר במדיה של אנימציה בסטופ מושן בצורה מעולה.

הדירוג שלי

תהנו… כי הסרט פינוקיו של גיירמו דל טורו הוא סרט טוב עם הרבה מעלות ותוכן ויזואלי מקסים.
ציון 7.

Exit mobile version