סרטים לצפייה ישירה

מת לחיות

סדרת הסרטים של מת לחיות היא סדרת סרטי פעולה מתח שמספרים על שוטר בשם ג’ון מקליין שהוא שוטר מהעיר ניו יורק שמגיע אל לוס אנג’לס להפגש עם משפחתו והוא מנסה להציל את אשתו שנפרדה ממנו ביחד עם אחרים שנלקחו כבני ערובה על ידי טרוריסטים במהלך מסיבת חג המולד בבניין החברה שלהם בלוס אנג’לס.

סדרת הסרטים מונה חמישה סרטים שהראשון שבהם יצא בשנת 1988 והאחרון בשנת 2013 ובכולם מככב השחקן ברוס וויליס בתור ג’ון מקליין
מת לחיות לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Die Hard – 1988

הביקורת שלי

את סדרת הסרטים של מת לחיות ראיתי כבר פעם, את הראשונה ראיתי לפני יותר מעשרים שנה ואת החדשים יותר ראיתי כל אחד בתקופתו בקולנוע, והפעם הגעתי אל הסדרה בחג המולד עם הסרט הראשון שהסיפור שלו מתרחש בתקופת החג. ג’ון מקליין מוצא את עצמו נדרש להשתמש בכישוריו כדי לצאת מהברוך שבו הוא נמצא. והוא עושה את זה בסטייל מגניב, עם חוש הומור וציניות ועם הרבה יריות ופיצוצים בדרך.
עם הסרט השני הסיפור מתרחב, בעוד שהסרט הראשון התרחש כולו בבניין משרדים של חברה, הסרט השני מתרחב לשדה תעופה שלם, והוא אמנם משתדרג מבחינת האפשרויות שלו אבל הוא קצת מאבד מהקסם של הסרט הראשון, למרות שגם בו יש את משפטי המפתח של דמותו של מקליין וכמה סצנות בלתי נשכחות.
בסרט השלישי הצופה מוצא את עצמו בעיר ניו יורק הגדולה שבה מקליין בעצמם עובד והוא מכיר את העיר מצויין ויודע להסתדר בה מעולה, אבל כשהעיר מוצאת את עצמה במתקפה של פיגועי טרור ג’ון נאלץ שוב להשתמש בכישוריו ויכולותיו כדי להתחקות אחרי המפגעים ולנסות לעצור אותם.
בסרט הרביעי שמתרחש יותר מעשור אחרי קודמו ג’ון מקליין כבר מבוגר, הוא כבר לא בנוי כמו בעבר, יש לו פחות כוח להתמודד עם הדברים אבל הצרות ממשיכות להגיע אליו בזו אחר זו, והוא מוצא את עצמו שוב בלב התופת של מתקפת סייבר כוללנית והוא מקבל משימה לשמור על האקר צעיר שהפושעים רוצים להפטר ממנו.
בסרט החמישי – והאחרון מקליין מוצא את עצמו מסתבך שוב עם פושעים אבל הפעם זה ברוסיה והפושעים הם ברמה בינלאומית שמנסים להשיג קובץ מסוכן שיש בו מידע רגיש. ג’ון שוב משתולל עם מלא יריות ופיצוצים כדי לנסות לשמור על חייו ועל כל שאר האנשים בדרך.
השחקן ברוס וויליס הזדקן לאורך 25 שנות דמותו של ג’ון מקליין ורואים את זה עליו, ואכן הסרטים יורדים באיכותם מסרט לסרט, הם אמנם מלאים באקשן אמריקאי מוצלח אבל ככל שעובר הזמן האיכות יורדת, והשימוש בטכנולוגייה מתקדמת עולה והאקשן הופך להיות יותר ממוחשב ופחות ממוקד.
בכל מקרה, סדרה מצויינת וכיפית לצפייה.

בהשוואה לסרטים אחרים

את הסרטים של מת לחיות צריך להשוות האחד לשני ולהגיד שהראשון גם אם היה הישן ביותר וכבר לא היה “עובר” היום הוא מספק אקשן מצוין עם סיפור טוב ואווירה מיוחדת של סרטי פעולה משנות ה90′. אחריו הסרטים יורדים באיכותם אבל שומרים על כיף של צפייה ובסרט האחרון וויליס כבר נפל, והוא אמנם מהנה ויש לו סיפור לא רע, הוא לא מחזיק את דמותו של מקליין כמו שצריך, חבל.

הדירוג שלי

תהנו מלא… כי סדרת הסרטים של מת לחיות היא סדרת סרטי פעולה מוצלחת וכיפית למבוגרים שמספקת פיסת נוסטלגיה ביחד עם אקשן טוב.
ציון לראשון 8, לשני ושלישי 7, לרביעי וחמישי 6.

Exit mobile version