סרטים לצפייה ישירה

תחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של Fire Saga

הסרט תחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של Fire Saga הוא סרט קומדיה מוזקלי של חברת נטפליקס שמספר על זוג של מוזיקאים לא מוצלחים במיוחד ששואפים להצליח ולהיות מוכרים בעולם וניתנת להם ההזדמנות לייצג את ארצם בתחרות השירים הגדולה בעולם האירוויזיון, סוף סוף יש להם הזדמנות להוכיח ששווה להילחם עבור החלום שלהם.

תחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של Fire Saga לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga – 2020

הביקורת שלי

את הסרט תחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של Fire Saga ראיתי באיזו כתבה על רשימת הסרטים שנדחו בעקבות הקורונה, והוא היה אמור לצאת לאקרנים בתקופה שבה האירוויזיון 2020 היה אמור להתקיים, אך מכיון שהתחרות עצמה בוטלה בעקבות משבר הקורונה, יציאת הסרט עצמו גם נדחתה.
הסרט מספר על זוג חברים מעיירה נידחת באיסלנד שגדלים ביחד מגיל צעיר וחלומו הנכסף של לארס הוא לנצח בתחרות האירוויזיון, חלומה של סיגריט הוא להקים משפחה עם לארס.
הזוג מגיע בדרך קומדיה של טעויות לתחרות האירוויזיון הנכספת ומתגלגלים ומסתבכים במיני צרות צרורות, עם חוסר אמונה, אמונה באומת האלפים האיסלנדית, עם זמרים אחרים, עם פוליטיקאים ובמיוחד עם ההורים שלהם, וכל אלו בצורה קומית ומרגשת מלווה באינספור שירים וקולות נפלאים כמיטב תחרות האירווזיון. לאורך הדרך הזוג לומד על עצמו דברים והם מתבגרים ומתגברים יחד על אתגרים.
אני אישית לא נהנה במיוחד מקומדיות, יש בהן רב הטפל על המיטיב, אבל גדלתי בישראל על מוצ”שים של האירוויזיון אחת בשנה ובשבילי הסרט היה חוויה מהנה ומרשימה של לראות את הדברים קצת מאחורי הקלעים של התחרות. מה גם שנטע ברזילי המהממת נכנסת באחת הסצנות ומוסיפה עוד חיבור לחוויה.

בהשוואה לסרטים אחרים

את הסרט תחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של Fire Saga אפשר להשוות בתחילת הסרט לסרט “מיס סנשיין הקטנה” משנת 2006 (Little Miss Sunshine) שמספר על ילדה שאינה מתאימה לתחרות היופי של הילדות כלל אך רודפת ביחד עם משפחתה אחרי החלום האמריקאי. ויש בו מלא אנרגיות עם שירים ושואו נפלא בדומה לסיפור המעולה של “רפסודיה בוהמית” הנפלא משנת 2018 (Bohemian Rhapsody) שמספר את הסיפור של הסולן האלמותי פרדי מרקורי ולהקת קווין שהיה טוב בהרבה, אבל דומה בסיפור של מה שקורה מאחורי הקלעים. אז אמנם שני הללו טובים יותר, אך אני התרגשתי.

הדירוג שלי

תהנו… כי הסרט תחרות הזמר של האירוויזיון: סיפורה של Fire Saga הוא מקסים, שובה לב ויש בו מוזיקה ושירים מרגשים. אז אם גם אתם רוצים קפיצה קטנה לאירווזיון שלא התקיים השנה (2020) זה הסרט בשבילכם.
ציון 7.

Exit mobile version