סרטים לצפייה ישירה

עולם היורה: עולם חדש

הסרט עולם היורה: עולם חדש הוא סרט פעולה הרפתקאות מדע בדיוני מסדרת הסרטים של פארק היורה ועולם היורה. הסרט מספר על ארבע שנים לאחר ההרס, של פארק השעשועים של הדינוזאורים הם חיים כעת לצד בני אדם בכל רחבי העולם. האיזון השברירי הזה מעצב מחדש את העתיד ויקבע, אחת ולתמיד, האם בני האדם יישארו בראש הסולם או שהיצורים המפחידים ביותר של ההיסטוריה בעידן חדש ישלטו.

הסרט הוא הסרט השישי בסדרת הסרטים של פארק היורה שהחלה עוד בשנות ה90′ עם הסרט המצוין של ספילברג פארק היורה והשתכללה עם הזמן.
עולם היורה: עולם חדש לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Jurassic World Dominion – 2022

הביקורת שלי

סיימתי עכשיו לצפות בסדרת הסרטים של כל פארק ועולם היורה עם הסרט המסיים את הסדרה עד כה, עולם היורה: עולם חדש. היה ממש כיף לצלול חזרה אל העבר (תרתי משמע) ולצפות בכל הסרטים של פארק היורה ואחריו עולם היורה ולקנח בסרט החדש. זה מעניין לצפות בסדרת סרטים אחד אחרי השני כי אז ממש רואים את ההבדלים ביניהם ומרגישים את החיבורים שבין הסרטים השונים, אבל יש בזה גם צד אחר שהכל קצת מתמזג ביחד וקשה יותר להפריד בין סרט לסרט ולזכור מה התרחש בכל אחד מהם. אז חשבתי לעצמי על כמה נקודות מפתח שעקבו אחרי העלילה לאורך עשרות השנים האחרונות.
הסרט פארק היורה – בו הכל מתחיל והוא מציג את סיפורו של הפארק הראשון שנמצא ל אי מרוחק, ואחרי שמדענים הצליחו להחזיר לחיים את הדינוזאורים והוא גם הכי מחדש והכי מגניב עם כל מיני דברים שהיום אולי טריוויאלים וברורים מבחינה טכנולוגית אבל לפני שלושים שנה היו בגדר מדע בדיוני רחוק.
הסרט השני בסדרה הוא פארק היורה: העולם האבוד מתרחש 4 שנים אחרי הראשון שבו העולם מגלה שבעצם הדינוזאורים גודלו במעבדה על אי אחר ולמרות שהאי של פארק היורה נהרס עדיין יש דינוזאורים באי אחר ויש אנשים שרוצים לפתוח מחדש את הפארק אבל הפעם לא על האי אלא להביא את הדינוזאורים ליבשת.
הסרט השלישי מספר על נער צעיר שנתקע על האי ויוצאים לאי כדי לחלץ אותו והוא מרגיש יותר כמו סיפור על מפלצות בג’ונגלים ופחות הסיפור של הפארק.
וכאן עוברים לעולם היורה.
הסרט הראשון בעולם היורה מתרחש 14 שנים אחרי פארק היורה ובעולם שבו יש דינוזאורים לאנשים יש סלולרי יש דרישה לראות דברים יותר מגניבים מדינוזאורים כי כבר מכירים אותם, אז בפארק חדש שנקרא עולם היורה שנמצא באותו האי של פארק היורה המקורי, מנסים ליצור זנים מעורבים של דינוזאורים כדי לספק את רצון הקהל ולהכניס עוד כסף, אבל יוצרים דינוזאורים יותר חכמים שמערימים על בני האדם וכל הנופשים בפארק נמצאים פתאום בסכנה.
בסרט עולם היורה: נפילת הממלכה האי של הדינוזאורים נמצא בסכנת הכחדה ובני האדם שואלים האם יש להם חובה להציל את הדינוזאורים או לא, ויש כמה אנשים פרטיים שרוצים לעשות מזה הון תועפות ולמכור דינוזאורים לכל המרבה במחיר.
בסרט עום היורה: עולם חדש הדינוזאורים נמצאים ביבשת וחיים בין בני האדם והשאלה הופכת להיות מי היצור שישלוט בעולם.

בהשוואה לסרטים אחרים

את הסרט עולם היורה: עולם חדש צריך להשוות לסרטים האחרים בסדרה ולהגיד שאמנם הוא לא באותה האיכות של הסרט הראשון משנות ה90′ של ספילברג, הוא עדיין מספר סיפור טוב עם הרבה אקשן אבל חסר בו יותר דרמה ורגש. וזה משהו שנוגע לכל הסדרה כי הנושא המרכזי שלה הוא דינוזאורים אז די מובן למה הסיפור פחות מרגש, בכל זאת דינוזאורים זה סוג של לטאה.

הדירוג שלי

תהנו… כי הסרט עולם היורה: עולם חדש הוא סרט פעולה הרפתקאות עשוי טוב, עם הרבה חומר ויזואלי טוב וסיפור מסגרת מד”בי מעניין.
ציון 7.

Exit mobile version