סרטים לצפייה ישירה

ייפ מאן

הסרט ייפ מאן הוא סרט פעולה דרמה ביוגרפית למבוגרים שמספר על חייו של אמן הקונג פו ייפ מאן אשר במהלך הפלישה היפנית לסין בתקופת מלחמת העולם הראשונה, הוא נאלץ לעזוב את ביתו העשיר כאשר עירו נכבשת בידי חיילים יפנים. עם מעט אמצעים לפרנס את עצמם, ייפ מאן ושאר חברי העיר חייבים למצוא דרך לשרוד את אימת המלחמה והרעב שבא בעקבותיה.

ייפ מאן לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Ip Man – 2008

הביקורת שלי

את הסרט ייפ מאן אני מחפש לראות כבר כמה שנים ורק לאחרונה החלטתי לצפות בסדרת הסרטים שמספרים את קורות חייו של מאסטר הקונג פו האגדי ייפ מאן. הסרט הוא בעצם סרט אודות האירועים בחייו של המאסטר שהתרחשו בתקופת מלחמת העולם הראשונה כאשר היפנים נכנסו אל היבשת והחלו לכבוש את סין. הסרט ייפ מאן הוא סרט דובר סינית, יפנית וקנטונזית – השפה המדוברת בהונג קונג, והוא מציג סיפור ביוגרפי מלא באקשן על ייפ מאן.
אל דמותו של ייפ מאן נכנס מאסטר הקונג פו דני יאן שמגלם את דמותו של ייפ מאן בצורה אדירה עם המון כבוד לקונג פו, לאומנויות לחימה בכלל, כבוד לאדם ולערכי החיים והשלום וזה מדהים לראות עד כמה הקונג פו מחבר את כל הדברים הללו ביחד עם אומנות הלחימה.

בהשוואה לסרטים אחרים

את הסרט ייפ מאן צריך להשוות לסרטי אמנויות לחימה אחרים כמו הסרטים של ג’קי צ’אן (אלו הרציניים יותר) והסרטים של ג’ט לי ולפניו ברוס לי ולהגיד שכל המאסטרים האלו מביאים כבוד רב לאומנות הלחימה שלהם ואמנם יש דמיון בין הסיפורים השונים של הסרטים אבל גם יש ביניהם המון שוני בהקשר של סגנונות הלחימה השונים וזה מדהים לראות כשמישהו מגיע לדרגת מאסטר ברמות הגבוהות אז הוא הופך את זה לממש אומנות. אחד הסרטים שהכי דומים לדעתי לסיפור שגם הוא ביוגרפי זה הסרט בלי פחד (Fearless) של ג’ט לי שיצא בשנת 2006 ומספר את סיפורו של מאסטר אומנויות הלחימה הסיניות הואו ​​יואנג’יה, שייסד אומנות לחימה בשנים שקדמו לסיפור של ייפ מאן.

הדירוג שלי

תהנו… כי הסרט ייפ מאן מספק סיפור ביוגרפי מצוין עם שחקנים מעולים וקטעי אומנות לחימה נפלאים.
ציון 8

סרטים לצפייה ישירה שראית

Exit mobile version