סרטים לצפייה ישירה

רכבת הקרח

הסרט רכבת הקרח הוא סרט פעולה מתח מדע בדיוני אסונות למבוגרים שמספר על עתיד שבו יש ניסוי כושל בשינויי אקלים שבו מנסים לשמר את האקלים של כדור הארץ אבל הניסוי משתבש והרג את כל החיים על הכדור פרט למיעוט ניצולים שעלו על רכבת שנוסעת מסביב לגלובוס ומקיפה אותו פעם בשנה, שבה יצרו מערכות חיים שמשמרות את החיים האנושיים עם הבדלי מעמדות קיצוניים.

רכבת הקרח לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Snowpiercer – 2013

הביקורת שלי

את הסרט רכבת הקרח ראיתי בעבר אבל נזכרתי בו לאחרונה והיום הזדמן לי לצפותבו שוב. הסרט מספר על תסריט פוסט אפוקליפטי שבו העולם נחרב באסון אקלימי שהאנושות לא הצליחה לעצור בזמן וקבוצת אנשים עלו על רכבת שמשמרת את החיים ובתוכם גם את האנושות כמו מעין תיבת נח מודרנית. החיים על הרכבת מחולקים למעמדות שונים ולכל אחד יש תפקיד שבו הוא תורם להמשכיות החיים על כדור הארץ. אבל הבדלי המעמדות מתעמקים עם חלוף השנים שבהם גם נדרש לבצע ייצוב דמוגרפי כדי לשמר את המאזן הביוטי של המערכת הסגורה שבתוך הרכבת.
הסרט המדהים הזה מעלה המון שאלות ערכיות ומוסריות על אנושיות כמו גם שאלות אקטואליות בדבר התחממות גלובלית ושימור החיים על פני כדור הארץ. הסרט הזה הוא גם מאוד מאוד אלים, מדמם, ועם הרבה התעסקות באכזריות לשם שימור הגזע האנושי.
הסרט מלהק שחקנים מעולים לתפקידי המפתח שלו וממש מזכיר את הסרט של משחקי הרעב בהרבה מובנים. השחקן הראשי הלא הוא כריס אוונס המעולה כשנתיים אחרי שנכנס לדמותו של קפטן אמריקה והוא מגלם כאן תפקיד מעולה. ואיתו שחקנים נוספים מהמעלה הראשונה כמו טילדה סווינטון המצויינת ואוקטביה ספנסר המעולה ועוד.

בהשוואה לסרטים אחרים

את הסרט רכבת הקרח צריך להשוות לסרט הראשון של משחקי הרעב (The Hunger Games) שיצא שנה אחת לפניו ולהגיד שזה מרגיש כמו אותה הגברת בשינוי אדרת וגם השם של הדמות הראשית מזכיר את הדמות הראשית בסרט הזה – קטניס אוורדין מול קרטיס, וגם דמיון במעמדות השונים ובקרונות השונים כמו באזורים של משחקי הרעב ועוד הרבה השוואות. אגב יש גם סדרה על רכבת הקרח עם שחקנים מעולים גם כן אבל לא ראיתי אז לא אעשה השוואה.

הדירוג שלי

תהנו… כי הסרט רכבת הקרח הוא סרט אסונות מדע בדיוני מעולה עם שחקנים טובים והמון אקשן. מתאים למבוגרים!
ציון 8.

Exit mobile version