סרטים לצפייה ישירה

אני, אימא

הסרט אני, אימא הוא סרט דרמה מתח מדע בדיוני שמספר על העולם שלנו בעתיד אחרי הכחדת האנושות, שבו נערה מתבגרת גדלה במתחם סגור שמתופעל ידי רובוט שמטפל בה בכל מה שהיא צריכה ובעצם הופך להיות אמא של הנערה. המתקן הסגור נועד ליצור אפשרות לאכלס מחדש של כדור הארץ. אבל הקשר הייחודי ביניהם מאוים כאשר זר בלתי מוסבר מגיע עם חדשות מדאיגות.

אני, אימא לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: I Am Mother – 2019

הביקורת שלי

הסרט אני אמא נכנס לרשימת הצפייה שלי מכמה טעמים, האחד אני אוהב סרטי מד”ב, השני, הוא קיבל ביקורות טובות ודירוג גבוה בIMDB וגם שמעתי/ קראתי עליו כמה תגובות של צופים בקבוצות מד”ב ופנטזיה והחלטתי ששווה לנסות. לא חשבתי אפילו לבדוק מי השחקנים כדי שלא יהיו לי ציפיות גבוהות וכשראיתי את הילרי סוונק זה הוסיף בשבילי עוד טעם לסרט. הסרט מספר על עולם עתידני שחווה חורבן והאנושות התכוננה לכך ויצרה מקלט אנושי מצויד בכל הנדרש עם עוברי אדם מוקפאים כדי שיגדלו אותם תחת עינם הפקוחה של רובוט שיהווה עבורם תחליף אם. הסיפור מתחיל עם עובר נקבה שנבחרה להיוולד (או לצאת מכיס העיבור שלה) ולהיות מטופלת בידי הרובוט-אמא שתטפל ותדאג ותלמד אותה להיות אדם שיתאים להמשך המין האנושי אחרי החורבן.
הסרט עוקב אחרי הנערה והתבגרותה בצל הרובוט-אמא והחורבן החיצוני, ויש בו סצנות נפלאות על השלבים השונים בגדילה של הנערה ועל מה ואיך שהיא לומדת ונבחנת ומתפתחת גם רגשית בזכות אותה רובוט-אמא. התפנית בעלילה מגיעה עם גיל ההתבגרות כשמתחילים כל מיני דברים ומחשבות להשפיע על שיקול דעתה של הנערה המתבגרת ולצופה שעד כה הרגיש חמים ונעים מתחילה להיות מועקה.
משחק מצוין, נפלא ואמין במיוחד של קלרה רוגאארד לארסן שמשחקת את הבת המתבגרת ודימוי מעולה של הרובוט-אמא שמופעלת על ידיד חוקי הרובוטים. זהו סרט קטן של נטפליקס שמפתיע לטובה והוא פשוט מעולה.

בהשוואה לסרטים אחרים

את הסרט אני, אימא צריך להעמיד בהשוואה לרובוט-אמא ולקשר אל הילד יש את הסרט של ספילברג אינטליגנציה מלאכותית משנת 2001 (A.I. Artificial Intelligence) שעסק בילד-רובוט שמחפש אהבה של אמא אנושית. ויש את הסרט אקס מכינה משנת 2014 (Ex Machina) שמספר על רובוט-אישה בבית מבודד עם גבר אנושי שגם הוא בוחן את הקשר בין אדם למכונה.

הדירוג שלי

תהנו… כי הסרט אני, אימא הוא מד”ב עשוי היטב, עם הרגשה נכונה של מועקה אנושית בעולם פוסט-אפוקליפטי.
ציון 7

Exit mobile version