סרטים לצפייה ישירה

איאון פלקס

הסרט איאון פלקס הוא סרט פעולה הרפתקאות מדע בדיוני שמספר על דמותה של איאון פלוקס שהיא מתנקשת מסתורית שעובדת עבור המוניקנים, קבוצה של מורדים שמנסים להפיל את הממשלה. איאון פלקס היא בעלת יכולות גבוהות בלחימה וכשהיא נשלחת למשימה להרוג את יושב הראש, היא מגלה תעלומה פוליטית שלא מסתדרת לה עם העולם שהיא מכירה.

איאון פלקס לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Æon Flux – 2005

הביקורת שלי

את הסרט איאון פלקס ראיתי כבר פעמיים שאני זוכר, בכל פעם שאני צופה בו אני נזכר מחדש כמה הוא הדהים אותי בפעם הראשונה שצפיתי בו. הסרט הוא סרט של MTV שמבוסס על סדרה מצויירת משנות ה90′ גם היא של הערוץ.
הסרט איאון פלקס מספר על עתיד דיסוטופי שהגיע למצבו בעקבות מגפה עולמית בשנת 2011 והסיפור מספר על העולם שלנו כ400 שנים קדימה בזמן.
העולם מאוד מתקדם מבחינה טכנולוגית, אבל מכיון שאוכלוסיית העולם מונה כמה מליונים בודדים הם כולם גרים בעיר אחת בלבד שמוקפת חומה כדי למנוע מהעולם שבחוץ על נסתריו להפריע.
ראש העיר הוא אחראי על הכל, יש לו חבר נאמנים לשושלת שלו, שכבר שולטת 400 שנים בעולם. אל מולו עומדת מחתרת של לוחמים בעלי יכולות פיזיות מרשימות שנשלחים למשימות אל מול השלטון על ידי חיבור מחשבתי עם המתפעל שלהם.
אבל מתגלה בעיה בעולם שכבר מאות שנים מתקיים ומצליח להתמודד עם הצרכים האנושיים, שמשהו לא עובד כראוי ובני אדם נעלמים, ואנשים מתחילים לראות חזיונות על אחרים והמחתרת מתחילה לפעול כדי להוריד את ראש הממשלה מהשלטון.
אחת מלוחמות המחתרת (שרליז ת’רון המדהימה) בעל יכולות קוגניטיביות ופיסיות גבוהות מוצאת את עצמה נלחמת על חייה, ואל מול חיילי השלטון ולמען הצלת העולם.

בהשוואה לסרטים אחרים

את הסרט איאון פלקס אפשר להשוות לסרטי פעולה מד”ביים אחרים של דמויות קומיקס נשיות חזקות בעלות יכולת פיזיות ואומנות לחימה כמו אולטרה וילוט עם מילה ג’ובוביץ’ הנפלאה מ2006 (Ultraviolet), אלקטה עם ג’ניפר גארנר המקסימה מ2005 (Elektra), מלחמת האופל עם קייט בקינסייל המעולה מ2006 (Underworld), אבל נראה לי הכי מתאים להשוות לסרט פצצה אטומית משנת 2017 (Atomic Blonde) עם שרליז ת’רון הנפלאה שמשחקת דמות נשית מאוד חזקה בתור רוצחת שכירה ומפגינה יכולות מרשימות של אומנות לחימה אבל בו יש רק טאצ’ קטן של מד”ב. ויש את הסרט החדש והמעולה משמר האלמוות 2020 (The Old Guard) שאותו מובילה שרליז ת’רון בצורה מדהימה ובמשחק מעולה.

הדירוג שלי

תהנו… כי הסרט איאון פלקס הוא סרט מרשים, עם רעיונות מד”ביים מגניבים, וסיפור עלילה עם תפניות והרבה הרבה אקשן בעולם עתידני.
לדעתי מתאים יותר לגיל 16+ (מיניות מוחצנת שלדעתי לא מתאימה לבני נוער)
ציון 7

Exit mobile version