סרטים לצפייה ישירה

אגדת חורבן

הסרט אגדת חורבן הוא סרט דרמה היסטוריה ישראלי מצוייר שמספר את סיפור המרד היהודי ברומא שהסתיים עם חורבן בית המקדש השני בשנת 70 לספירה. הסרט מבוסס על אגדות החורבן התלמודיות ועל ספרו של יוסף בן מתתיהו שמתארים את מה שקרה במרד הגדול של היהודים שהדרדר למלחמת אחים שהביאה לחורבן בית המקדש השני.

אגדת חורבן לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Legend of Destruction – 2021

הביקורת שלי

על הסרט אגדת החורבן שמעתי כבר לפני כמה שנים ובתור חובב היסטוריה ויהדות מאוד עניין אותי לצפות בו. זכיתי לצפות בסרט הערב אחרי שהוקרן אתמול בהקרנת בכורה בערוץ כאן 11 וקראתי עליו דיונים מרתקים על משמעותו וחשיבתו בפן ההיסטורי, התרבותי ובראי היהדות. ראוי לציין שבהכנת הסרט נעשתה עבודה מופלאה של גורמים רבים ביניהם המאיירים פולונסקי ופאוסט ובדיבובם של שחקנים ישראלים מופלאים כמו שולי רנד, זאב רווח, מוני מושונוב, יעל אבקסיס ועוד וזה הופך את הסרט הזה למשהו עוד יותר משלנו.
הדמויות המופלאות של בן בטיח, רבן יוחנן בן זכאי, שמעון בר גיורא, יוחנן מגוש חלב, יהושע בן גמלא והמלכה ברניקי באיורים המופלאים של פולונסקי ופאוסט ובדיבוב מעולה מהוות חלק בלתי נפרד מהסיפור ההיסטורי היהודי העצוב כל כך של המרד הגדול שמעלה המון שאלות ערכיות ומוסריות על התנהגות בין אדם לחברו ועד כמה זה כואב שהאל עזב את עמו ואת ירושלים לחסדם של הרומאים באותו הזמן.
זוהי יצירה מופלאה שחובה עלינו לצפות בה וללמוד את התקופה והסיפור על חורבן בית המקדש והמשמעויות החברתיות העולות ממנה לימינו.

הדירוג שלי

לא אומר תהנו… כי הסרט אגדת החורבן הוא סרט כואב ועצוב עם תוכן וויזואלי מהמם שמציג סיפור היסטורי יהודי חשוב ביותר.
ציון 9.

Exit mobile version