סרטים לצפייה ישירה

גרינלנד

הסרט גרינלנד הוא סרט אסונות פעולה דרמה מדע בדיוני שמספר על בעל משפחה שעובד בממשלה ומקבל התראה על אסון עולמי, על אסטרואיד שמתקרב לכדור הארץ ועומד לפגוע בו, על פי המסתמן בידי מדענים שבדקו את כיון הפגיעה של העצם השמימי, המקום היחידי בעולם שכנראה לא יפגע כל כך יהיה גרינלנד.

גרינלנד לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Greenland – 2020

הביקורת שלי

הסרט גרינלנד מספר על אסון בקנה מידה אפוקליפטי בדמות של כוכב שביט שמתקרב לכדור הארץ. הסיפור עוקב אחרי דמותו של קבלן בנייה ממשלתי שנבחר עם משפחתו להכנס למקלט אטומי בגרינלנד והם עוברים דרך חתחתים מסוכנת, מלאת הרפתקאות ורגש ועם מוזיקה קצבית ומותחת והרבה תמונות ויזואליות מרהיבות של האסון שמתקרב.
האנושות כנראה לא באמת מוכנה לקטסטרופה בסדר גודל כזה, וכל סרטי האסונות בעצם מראים לנו כמה קטן האדם ביחס לטבע וזה מעורר פחד אלוהים.
ג’רארד באטלר הוא שחקן מגוון ומעולה, הפנים שלו מתנוססות על הרבה שוברי קופות, והוא בהחלט מספק את הסחורה. (אין לי משהו מסוים נגד הסרטים של נטפליקס, אבל נראה לי שיקח קצת זמן עד שחברת נטפליקס תגיע לרמה של הוליווד עם איכות הסרטים שלה)
וחוץ מזה מזמן לא יצא איזה סרט אסונות טוב, חוץ מהסרט הסערה משנת 2017 (Geostorm) שהוא גם עם באטלר בתפקיד הראשי.

בהשוואה לסרטים אחרים

את הסרט גרנילנד צריך להשוות לסרטים ישנים יותר. הייתה תקופה לפני סיום המילניום הקודם עם כמה סרטי אסונות והייתה תקופה נוספת לקראת שנת 2012 (שנחשב לסוף העולם על פי בני האינקה), ואז היו סרטי אסונות משובחים כמו הסרט פגיעה קטלנית המרגש מחודש מאי 1998 (Deep Impact) שהיה לדעתי טוב יותר מגרינלנד וגם בנה את הרקע בעלילה טוב יותר מאשר כאן. ויש את ארמגדון המעולה מחודש יולי 1998 (Armageddon) שהיה לדעתי אחד מסרטי האסונות הטובים שהיו בכל הזמנים. ויש עוד סרטי אסונות רבים שמספרים על הרי געש כמו הסרט וולקנו 1997 (Volcano) והסרט פסגת דנטה 1997 (Dante’s Peak), סרטים על סערות בים כמו הסערה המושלמת 2000 (The Perfect Storm) על עידן קרח היום שאחרי מחר 2004 (The Day After Tomorrow) על צונאמי (2012 משנת 2009) ועוד…

הדירוג שלי

תהנו… כי הסרט גרינלנד הוא סרט אסונות טוב שכבר כמה שנים שלא היה אחד טוב כזה, ובאטלר משחק טוב. מתאים גם לנוער.
ציון 7

Exit mobile version