סרטים לצפייה ישירה

אנון

הסרט אנון הוא סרט מתח מדע בדיוני פשע למבוגרים של חברת נטפליקס שמספר על העולם שלנו בעתיד שבו יש לכל אחד יכולת להתחבר למחשב דרך העיניים שלו וניתן לעקוב אחרי כל הדברים בעולם ללא אנונימיות אך גם ללא פשיעה כי עוקבים אחרי כולם. בעולם שכזה יש בלש אחד שפוגש אישה המאיימת על כל מה שהוא מכיר בעצם היכולת שלה למחוק מידע מהרשת.

אנון לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Anon – 2018

הביקורת שלי

את הסרט אנון הכנסתי לרשימת הצפייה בעיקר בגלל השחקן קלייב אוון שבשנים האחרונות צפיתי בהרבה סרטי מד”ב מעולים שלו. קלייב אוון טוב בלשחק את הדמות של הבלש המתוסבך.
הסרט הוא סרט מד”ב על עולם עתידני שבו לכולם יש מחשב בראש והם משתמשים בו בכל דבר שהם רואים. העולם בעצם מוקלט והמשטרה יכולה לפענח פשעים על ידי צפייה במחשב של הפושע ו/או של הקורבן.
הסרט עוקב אחרי בלש (קלייב אוון) שמתמחה בפענוח פשעים על ידי שימוש בסריקת התמונות האחרונות של הקורבנות וזיהוי הפושע. הסרט מתרחש בעולם עתידני עירוני ואפור, שבו אנשים שקועים במחשב של עצמם ו/או בעבודה שלהם ובעצם לא משתמשים בכלים אנלוגיים. עד שמגיע רצח שבו הפושע פורץ לתוך המחשב של הקורבן וגורם לרצח להראות כאילו האדם צופה בעצמו נרצח.
הסרט עשוי היטב, הוא מעורר קדרות בשאלות הנוקבות שהוא מעמיד אל מול צנעת הפרט, ומהצד השני עומד השלטון שיכול לצפות בכל. העולם שמוצג בסרט הוא עולם קיצוני כבמיטב סיפורי המד”ב הדיסוטופי והסייברפאנק והוא מעורר מחשבות רבות.
יש בסרט הזה סצנות עירום וסצינות מין שלדעתי לא היו מוכרחות להיות בו. וזה גורע מבחינתי מהחוויה.

בהשוואה לסרטים אחרים

את הסרט אנון צריך להשוות להמון סרטים וואוו, איפה להתחיל…
אפשר להשוות למשל לסיפור של הסרט 1984 משנת 1984, המטריקס 1999 (The Matrix), שיווי משקל 2002 (Equilibrium), הילדים של מחר 2006 (Children of Men) שכל אלו מספקים הצצה לעתיד מד”בי שבו נמדדת האנושות באנושיותה.

הדירוג שלי

תהיו פתוחים… כי הסרט אנון עורר המון מחשבה על העתיד.
ציון 7.

Exit mobile version