סרטים לצפייה ישירה

12 שנים של עבדות

הסרט 12 שנים של עבדות הוא סרט דרמה היסטורי ביוגרפיה שמבוסס על אוטוביוגרפיה מאת סולומון נורת’אפ משנת 1853 שנקראת שתים עשרה שנים של עבדות. הסרט מספר על סולומון נורת’אפ, איש שחור חופשי מצפון מדינת ניו יורק ארצות הברית, שנחטף ונמכר לעבדות והוא מספר על קורות חייו של נות’אפ לאורך שתים השנים שבהם היה עבד ועד ליום שחרורו.

12 שנים של עבדות לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: 12 Years a Slave – 2013

הביקורת שלי

על הסרט 12 שנים של עבדות שמעתי מזמן, הוא מבוסס על סיפורו הנורא של סלומון נורת’אפ שהיה נגן כינור שחור בניו יורק בתחילת המאה ה19′ אשר נמכר לעבדות על לא עוול בכפו ובמשך 12 שנים הוא היה עבד של אדונים שונים עד ליום בו הוא הצליח להוכיח את חירותו.
הסרט הוא בעצם סרט דרמה היסטורי שמבוסס על סיפור אמיתי שנכתב במאה ה19′ בידי סולומון נורת’אפ על חוויותיו במשך שנים של עבדות והפך לסרט רלוונטי היום עם התנועה של BLM – חיים של שחורים נחשבים.
הסרט מספר את סיפורו של סולומון, הוא מתחיל בסצנה מתקופת העבדות שלו וחוזר כל הזמן אחרוה בזמן כדי לספר לנו את הקורות אותו לאורך 12 השנים בהם היה עבד. סולומון נזקק לתעצומות נפש אדירות על מנת לשרוד את העבדות, והידיעה כי הוא אדם חופשי מעצבת את גורלו ואת פעולותיו לאורך כל הדרך.
העלילה הנוראה של הסרט מפגישה את הצופה עם הזוועות של העבדות, עם הכאב של העבדים שסובלים, עם הקשיים האינסופיים של אדם שמצבו לא טוב יותר מאשר חיה או רכוש, ובמיוחד עם הקושי הרגשי של אדם שיודע כי יש דרך אחרת. יש בסרט הזה סצנות קשות לצפייה שהם כל כך חשובות לראות ולדעת מה היה ושלעולם לא יחזרו על כך.
הסרט מלא בשחקנים מן השורה הראשונה שמצטרפים כולם לספר את הסיפור הכה חשוב וכה רלוונטי היום בעולם שלנו. הסרט והשחקנים הנפלאים זכו להרבה פרסים על ההופעה שלהם. צ’יווטל אגיופור בתור סולומון ולופיטה ניונגו בתור אחת השפחות שניהם עטורי תפקידים מעולים אחרים. בראד פיט, פול ג’יאמטי, בנדיקט קמברבאץ’ ועוד וכולם משחקים נפלא ומוסיפים כבוד לסרט החשוב הזה.

הדירוג שלי

לא אומר תהנו… כי הסרט 12 שנים של עבדות הוא סרט חזק וקשה לצפייה שמספר סיפור היסטורי חשוב ביותר עם סצנות נוראות על עבדות, התאכזרות ואלימות כנגד העבדים.
ציון 8.

סרטים לצפייה ישירה שראית

Exit mobile version