סרטים לצפייה ישירה

12 קופים

הסרט 12 קופים הוא סרט מדע בדיוני מתח עם סיפור של מסע בזמן שמספר על עולם עתידי לאחר התפרצות נגיף בבני האדם שנהרס בעקבות המחלה, ושבו יש טכנולוגיה של מסע בזמן. הממשלה שולחת אסיר מסוכן אחורה בזמן כדי לאסוף מידע על הנגיף שחיסל את רוב האוכלוסיה האנושית על פני כדור הארץ, כדי שהוא ינסה למנוע את ההתפרצות לפני שהיא מתחילה.

12 קופים לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Twelve Monkeys – 1995

הביקורת שלי

את הסרט 12 קופים ראיתי פעם אחרונה לפני כ20 שנה. זכרתי רק את ההרגשה שהייתה לי ממנו, ועכשיו כשצפיתי בו פעם נוספת, הוא הרגיש נכון יותר, מובן יותר, חזק הרבה יותר. ובמיוחד בתקופת הקורונה. הסרט הוא סרט מד”ב אקשן דיסוטופי שמספר על אדם שחוזר בזמן כדי למנוע תפוצת וירוס שהרגה את מרבית אוכלוסיית כדור הארץ. והוא נשלח מתקופה שבה האנושות מתחבאה מתחת לפני האדמה כי האויר אינו ראוי לנשימה של בני אדם. הסרט עוקב במקביל אחרי שני סיפורים של אותו החוזר בזמן, מהתקופה של ילדותו שהוא זוכר ממנה דברים ומהתקופה שאחרי האפוקליפסה של הוירוס שאותה הוא חווה כאדם מבוגר.
הסרט מתמקד בהשפעה של העתיד על העבר במטרה לשנות את העתיד הנתון ממנו נשלחו לאחור ומציג בצורה נפלאה את הנקודה הזו. הסרט שוזר את העבר ההווה והעתיד בצורה נפלאה וזה יוצר תחושה מעולה בזמן הצפייה.
אז חוץ מהשחקנים ברוס וויליס ובראד פיט הנפלאים יש בסרט נקודת שאני ממש מתחבר אליה, שמציגה את הרעיון שכל פעם שאדם צופה באותו הסרט במקום אחר בחיים שלו הוא רואה אותו בצורה אחרת!

בהשוואה לסרטים אחרים

בסרט 12 קופים יש בסרט הזה קצת מהאווירה של המטריקס מ1999 (The Matrix) עם ההרגשה שאתה לא יודע מה אמיתי ומה לא, ומהאווירה של כוכב הקופים משנת 2001 (Planet of the Apes) ויש בו דמיון גם לסרט אני האגדה משנת 2007 (I Am Legend) של עולם פוסט אפוקליפטי, ויש בו הרבה קווי דמיון לסרט גורל ידוע מראש משנת 2014 (Predestination) על מסע בזמן שבו הדמויות מתחברות אחת לשנייה. אבל מכיון שכל הסרטים האלו יצאו אחרי כנראה שהם דומים לו ולא הוא להם…

הדירוג שלי

תהנו… כי הסרט 12 קופים הוא סרט מצוין עם מסר גדול לאנושות והוא מציג עתיד דיסוטופי שאנחנו חייבים למנוע מהיום!
16+
8 מתוך 10 בסולם שלי (הייתי נותן לו יותר אבל כמעט כל הסצנות של נהיגה ברכב נראו לא אמיתיות)

סרטים לצפייה ישירה שראית

Exit mobile version