סרטים לצפייה ישירה

חולית

הסרט חולית הוא אפוס פעולה הרפתקאות מדע בדיוני דרמה שמבוסס על הספר חולית מאת הסופר פרנק הרברט והוא בעצם הפרק הראשון מתוך סדרת סרטים בעולם של חולית שמספר על צאצא של משפחת אצילים מבית אטראידיס שנשלחים על ידי הקיסר להיות אחראים על הנכס היקר והחיוני ביותר בגלקסיה ונתקלים בקשיים רבים בכוכב הלכת חולית שאליו הם מגיעים.

הסרט מוגדר כנאמן לעלילת הספר ומתוכננים עוד שני סרטי המשך המבוססים על שני ספרי ההמשך בעולם של חולית.
חולית לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Dune: Part One – 2021

הביקורת שלי

הסרט חולית הוא סרט אפוס מדע בדיוני משובח ואדיר, הוא מציג סיפור רחב יריעה של עולם שלם שכולו מלא חול שיש בו מינרל מיוחד שמשמש כחומר בעל אנרגיה מיוחדת שיכולה לקצר זמנים וטווחים במסע ביקום מה שהופך אותו לכוכב מאוד מאוד חשוב לקיסרות. כל מי שמגיע אל הכוכב הזה נצרך להתמודד עם אקלים קיצוני, עם חוסר במים, עם תולעי ענק מפלצתיות ועם המון תככים ופוליטיקה בינכוכבית שמסבכת את הכל אפילו יותר.
הסיפור עוקב אחרי בן למשפחת אצולה שמקבלת לידיה את הזכות/חובה לדאוג לכוכב הלכת חולית ולהמשיך את חציבת המשאב היקר ביותר בגלקסיה אך הם מגיעים אל מקום רווי רצח ואלימות, מלחמות על משאבים ובעיקר תככים פוליטיים ונדרשים להאבק על מקומם בכוכב ותוך כדי זה להגן על חייהם. בן המשפחה נדרש לאומץ, למסע נדידה כשאחריו רודפים רוצחים ובכלל למצוא את מקומו בעולם.
משחק מדהים של השחקנים הראשיים, וזו בהחלט התחלה נפלאה לאפוס מדע בדיוני אדיר מימדים עם המון אקשן, תפאורה אדירה, תרבויות, סצנות קרב נפלאות ודרמה של אופרת חלל משובחת.

בהשוואה לסרטים אחרים

את הסרט חולית קשה להשוות לדברים אחרים, אבל כמובן שחובה להשוות אותו לעיבודים המוקדמים יותר של חולית ולהגיד שהוא הרבה יותר מודרני ומתאים לימינו. ואפשר גם להשוות לאפוס האדיר שיש כאן את הסדרה של משחקי הכס (אגב ג’יסון מומואה) ולסרטים הגדולים של שר הטבעות, ויש כאן גם הרבה מרידיק – המסע מתחיל (The Chronicles of Riddick) בתור אופרת חלל ואפילו לכמה סצנות מרהיבות מהסרט ציידת המפלצות החדש של מילה ג’ובוביץ’ (Monster Hunter) עם מפלצות הענק בחול.

הדירוג שלי

תהנו… כי הסרט חולית הוא אפוס אדיר ורחב יריעה שמחייב צפייה אפילו רק בשביל לראות במה מדובר, כי זה גדול מהחיים.
9 מתוך 10 בסולם שלי.

Exit mobile version