סרטים לצפייה ישירה

לאסי שובי הביתה

הסרט לאסי שובי הביתה הוא סרט דרמה הרפתקאות קלאסי לכל המשפחה שמבוסס על ספר בשם לאסי חוזרת הביתה של הסופר הבריטי-אמריקאי אריק נייט משנת 1938. הסרט מספר על כלבת קולי בשם לאסי ששייכת למשפחה ממעמד הפועלים והיא מאוד נאמנת לבן, אבל בעקבות קשיים כלכליים המשפחה נאלצת למכור אותה, לאסי בורחת מבעליה החדשים ויוצאת למסע ארוך מסקוטלנד חזרה הביתה ליורקשייר.

לאסי שובי הביתה לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Lassie Come Home – 1943

הביקורת שלי

הסרט לאסי שובי הביתה הוא קלאסיקה נפלאה לכל המשפחה, הוא מספר על נאמנות, על אהבה לבעלי חיים, על גבורה, על ערכי משפחה, ועל המון דברים נוספים, ויש בו סיפור עלילה מרגש על כלבה נאמנה שיוצאת למסע ארוך מאוד בחזרה הביתה כדי להגיע אל המשפחה שלה. הסיפור נכתב בזמן מלחמת העולם השנייה ותקופת השואה ולמרות שאין בו סימנים ברורים לתקופה כן שומעים בין השורות את המאבק של אנשים בשפל כלכלי, את המקום שכולם רוצים לחזור לתקופה נורמלית, ואת האהבה לארץ ולמולדת הבריטית.
למרות שהסרט הזה כל כך ישן שהיה בין הראשונים שהופיע בצבע, לא נס ליחו, והוא מציג דמויות משובחות של ילדים שאוהבים בעלי חיים (עם אליזבת’ טיילור בתפקיד הנכדה של העשיר הסקוטי שקונה את לאסי) והדמויות הקומיות קמעה נותנות לסיפור טעם של פעם.

בהשוואה לסרטים אחרים

את הסרט לאסי שובי הביתה צריך להשוות לסרטים אחרים עם סיפורים על מסעות של בעלי חיים בחזרה הביתה, ואחד הטובים שראיתי בסגנון היה הסרט טוגו משנת 2019 (Togo) המעולה עם ויליאם דפו שמספר את סיפורו של טוגו כלב מזחלות במסע להביא תרופה לילדים חולים בצפון הקרח האמריקאי. ויש גם סיפורים אחרים כמו המסע המופלא הביתה, ויש גם סדרה על לאסי ומלא גרסאות מצויירות, לא מצויירות, מודרניות וכדומה, אבל מכיון שלא ראיתי אותם קשה לי להשוות.

הדירוג שלי

תהנו… כי הסרט לאסי שובי הביתה הוא סרט מקסים, מרגש לכל המשפחה (עם תיווך לקטנים יותר) ובהחלט מומלץ לצפות ביחד עם הילדים.
8 מתוך 10 בסולם שלי.

סרטים לצפייה ישירה שראית

Exit mobile version