סרטים לצפייה ישירה

בעקבות הסוד האפל

הסרט בעקבות הסוד האפל הוא סרט דרמה רומנטיקה מז’אנר היסטוריה חלופית שהוא תת ז’אנר של מדע בדיוני שמבוסס על ספר בשם ארץ אבות. הסרט מספר סיפור על שנת 1964, יותר מעשרים שנה לאחר שהנאצים ניצחו במלחמת העולם השנייה, קצין הס”ס חאווייר מארץ’ חושף מזימה לחיסול משתתפי ועידת ואנזה, כך שגרמניה תוכל ליצור קשרים טובים יותר עם ארה”ב.

בעקבות הסוד האפל לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Fatherland – 1994

הביקורת שלי

את הסרט בעקבות הסוד האפל שמבוסס על הספר ארץ אבות מאת רוברט האריס שלא יצא לי להכיר רציתי לראות לפני יציאה לפולין למשלחת עם בני נוער כדי לתת קצת פרופורציות למה היה יכול לקרות במלחמת העולם השנייה.
הסרט מציג גרסה של היסטוריה חלופית לעולם שלנו בשנות ה60′, כ20 שנה אחרי נוראות מלחמת העולם השנייה והשואה, אך עם תפנית בעלילה של מה היה קורה אילו הנאצים היו מנצחים במלחמה. הסרט עוקב אחרי דמותה של עיתונאית אמריקאית שהוזמנה לביקור בגרמניה כדי שתציג לאמריקאים את העולם הגרמני הנאור. העלילה עוקבת אחרי תעלומת רצח בגרמניה של אנשי ממשל שחושבים כנגד המשטר הנאצי. הסרט מעלה שאלות נוקבות על התנהגות של משטרים לא דמוקרטיים ומעלה רעיונות נוראים על מה היה קורה אילו גרמניה הנאצית הייתה מנצחת במלחמת העולם השנייה. אחד הרעיונות שלקחתי מהסרט הוא הרעיון שהטוב לא יכול להמחק מהעולם ולא משנה כמה מנסים גורמי הרשע להשתיק אותו.
למרות שהסרט לא מהנה במובן החיובי של המילה, אני חושב שכדאי לצפות בו לפחות פעם אחת כדי להבין במה מדובר.

הדירוג שלי

מעניין… כי הסרט בעקבות הסוד האפל הוא מעין גרסה של היסטוריה חלופית כזו שעלתה באינספור מדיות אחרות כמו משחקי מחשב וספרים ועוד וכאן היא מוצגת בצורה מעניינת.
5 מתוך 10 בסולם שלי.

סרטים לצפייה ישירה שראית

Exit mobile version