סרטים לצפייה ישירה

הכחשה

הסרט הכחשה הוא סרט דרמה ביוגרפי על הכחשת שואה שמספר את סיפורה של הסופרת וההיסטוריונית המפורסמת דבורה ליפשטאדט במאבקה כנגד מכחישי שואה בשנות ה90′ והיא חייבת להיאבק על האמת ההיסטורית כדי להוכיח שהשואה התרחשה בפועל כאשר דיוויד אירווינג, מכחיש בעל שם, תובע אותה על הוצאת דיבה.

ליפשטדט כתבה את ספרה “מכחישים את השואה” בשנת 1993 והוא היה הספר הראשון שהתעמת עם אלה המנסים להכחיש את השואה. בשנת 1994 הספר זכה בפרס כבוד של המרכז הלאומי לספרות יהודית.
הכחשה לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Denial – 2016

הביקורת שלי

את הסרט הכחשה ראיתי במסגרת משלחת לפולין של בני נוער על הסרט שמבוסס על ספר שמבוסס על סיפור אמיתי שמעתי לפי היציאה לפולין, אך לא הזדמן לי לצפות בו.
הסרט מציג את סיפורה של דבורה ליפשטדט שכתבה את הספר “ההיסטוריה עומדת למשפט: המשפט שלי מול דייוויד אירווינג” כביוגרפיה על משפטה כנגד אירווינג על הכחשת שואה. הסרט מגולל את סיפור המשפט, על מה שעמד מאחורי הצורך של ליפשטדט לטעון כנגד אירווינג שהיה היסטוריון בעל שם שניסה בכל כוחות, בטענות שווא להפריך את השואה. ועל כך שאירווינג העלה אותה למשפט על הוצאת דיבה כנגדו. ליפשטדט יצאה לדרך חתחתים על מנת לטהר את שמה לאחר שאירווינג העלה אותה למשפט, ויוצאת להגנתה על טיהור שמה וכן על עצם קיום השואה בזכרון ההיסטורי.
השחקנית היהודיה המעולה רייצ’ל וויס, מגלמת את דמותה האדירה של דבורה בצורה מצויינת ומייצגת את כל היהודים באשר הם כנגד הכחשת השואה.

הדירוג שלי

תהנו… כי הסרט הכחשה הוא סרט טוב על נושא חשוב ביותר על החובה המוסרית כבני אדם לעמוד כנגד מכחישי השואה.
6 מתוך 10 בסולם שלי.

Exit mobile version