סרטים לצפייה ישירה

כנר על הגג

הסרט כנר על הגג הוא סרט דרמה היסטוריה מוזיקלי לכל המשפחה שמספר על טוביה החלבן שחי עם משפחתו בעיירה קטנה – שטייטעל, ברוסיה שלפני המהפכה, ובתור יהודי הוא נאלץ להתמודד עם נישואי שלוש בנותיו הבגירות, עם החיים היהודיים בשטייטעל, וכל זה תחת תחילת האנטישמיות הגוברת ומאיימת על הכפר שלו ועל החיים של כל היהודים ברוסיה.

את דמותו של טוביה החלבן משחק השחקן היהודי חיים טופול שגילם את דמותו לפני הסרט במחזמר בעל אותו השם.
כנר על הגג לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Fiddler on the Roof – 1971

הביקורת שלי

את הסרט כנר על הגג ראיתי כבר כמה פעמים בחיי, בכל פעם בהזדמנות שונה, אך רוב הפעמים היו במסגרת דברים שקשורים להיסטוריה. הפעם צפיתי בו במסע לפולין בדרך לליז’נסק כדי לראות תיאור של חיי הקהילה היהודית באירופה.
הסרט מציג את סיפורו של טוביה החלבן, אדם שאינו עשיר שחי בעיירה אנטבקה עם אשתו ובנותיו והוא מציג את חיי היום יום בעיירה – שטייטעל – באירופה של המאה ה19.
הסרט מבוסס על סיפורו של טביה החולב ובנותיו שמבוסס על הסיפור של טביה החולב שנכתב בסוף המאה ה19 על ידי הסופר היהודי שלום עליכם. הסרט מגולל את סיפור העיירה, דרך חיי העיירה היהודית, עם שכניה הנוצרים, עם דאגותיו של אדם פשוט ושל דמויות יהודיות שונות בעיירה. טוביה החלבן הוא בעל ואבא לבנות בוגרות שמתעסקות במציאת שידוך ראוי.
לאורך המסע שעובר טוביה הוא מדבר עם אלוהים על חייו, הוא מציג את המסורת היהודית אל מול פני המודרנה ומעלה שאלות רבות על חייו הקשים של יהודי באירופה באותה התקופה.
אחת הסצנות החשובות בסרט מתארת פוגרום שהתרחש בעיירה בזמן חתונתה של ביתו הבכירה של טוביה.

הדירוג שלי

תהנו… כי הסרט כנר על הגג הוא קלאסיקה יהודית בטעם טוב, משלב הומור יהודי משובח ושלא נס ליחו כבר יותר מ-50 שנה.
8 מתוך 10 בסולם שלי.

סרטים לצפייה ישירה שראית

Exit mobile version