סרטים לצפייה ישירה

רשימת שינדלר

הסרט רשימת שינדלר הוא סרט דרמה היסטוריה ביוגרפיה על תקופת השואה שמספר על חייו של אוסקר שינדלר מחסידי אומות העולם שהציל יהודים בפולין לאחר שנכבשה על ידי גרמניה במהלך מלחמת העולם השנייה, התעשיין אוסקר שינדלר היה מודאג לחייהם של כוח העבודה היהודי במפעל שלו לאחר שהיה עד לרדיפתם על ידי הנאצים והוא החליט להכין רשימה של כל העובדים שלו כדי לשמור על חייהם וכך להציל אותם.

רשימת שינדלר לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Schindler’s List – 1993

הביקורת שלי

את הסרט רשימת שינדלר ראיתי כבר כמה פעמים בחיי, בכל פעם בהזדמנות שונה, אך רוב הפעמים היו במסגרת דברים שקשורים להיסטוריה. הפעם צפיתי בו במסע לפולין בדרך לקרקוב כדי לראות את החיים בקרקוב ובפלשוב לפני השואה ובמהלכה.
הסרט מציג את סיפורו של אוסקר שינדלר – חסיד אומות העולם – שהציל יותר מאלף יהודים ממוות בתקופה השואה על ידי שסידר להם עבודה ו/או מסתור ואוכל במפעל שלו.
הסרט מציג את דמותו השנוייה במחלוקת של שינדלר, על מעליליו עם נשים והתייחסותו לחיים הטובים בזמן המלחמה. אוסקר שינדלר נתפס בעיני הגרמנים כאדם בעל מעמד והשפעה שהיו לו שיגיונות אישיים למען רווחתו האישית. אל התפקיד של הדמות המדהימה והכריזמטית הזו נכנס השחקן המדהים והכריזמטי ליאם ניסן שמציג את דמותו של שינדלר בכבוד הראוי.
לאורך הסרט מוצגות סצנות אכזריות של אמון גות’ שהיה מנהל מחנה העבודה בפלשוב שאליו נשלחו חלק מהיהודים מקרקוב, ושאותם אוסקר שינדלר העסיק במפעלו.
אחת התפניות המדהימות לאורך הסרט היה שאמון גות’ הסתכל אל שינדלר כמודל לחיקוי ושינה ממנהגו כלפי היהודים בזכותו של שינדלר.
אחת הסצנות החזקות בסרט הייתה כאשר שולחו יהודי קרקוב למחנות המוות שינדלר מוציא את רשימתו וקורא בשמם של מאות היהודים שהוא כביכול מעסיק במפעלו כך הם ניצלים ממוות בטוח.

הדירוג שלי

חובת צפייה… כי הסרט רשימת שינדלר הוא סרט מדהים שמספר את סיפורו המדהים של חסיד אומות העולם אוסקר שינדלר.
9 מתוך 10 בסולם שלי.

Exit mobile version