סרטים לצפייה ישירה

אני, רובוט

הסרט אני, רובוט הוא סרט פעולה דרמה מדע בדיוני שמבוסס על הרעיון מתוך הספר המפורסם של אייזק אסימוב משנת 1950 שמספר על עולם עתידני שבו רובוטים הופכים להיות מצרך שימושי בכל מקום שמשרת את בני האדם ושומר עליהם על ידי שלושה חוקי יסוד. בעולם הזה יש שוטר במחלק רצח ששונא רובוטים והוא יוצא למרדף אחרי פירורים של תעלומת רצח בתאגיד ייצור הרובטים הגדול בעולם.

הספר אנוכי הרובוט שיצא לאור לראשונה בהוצאת בשנת 1950. מכיל תשעה סיפורים קצרים, עם סיפור מסגרת אחד. הסיפורים עוסקים כולם ברובוטים בעלי איטליגנציה, הכפופים לחוקי הרובוטיקה של אסימוב – החוקים המונעים מהם לפגוע בבני אדם או בעצמם.
אני, רובוט לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: I, Robot – 2004

הביקורת שלי

את הסרט אני, רובוט כבר ראשיתי בעבר, אבל לאחרונה נזכרתי בו והתחשק לי לצפות בו שוב. הספר מציג את העולם שלנו בעיר שיקאגו שאני אוהב בשנת 2035 (שזה כבר לא רחוק כל כך מהיום) בעולם שבו רובוטים הם משרתים שימושיים כמעט בכל משק בית ועוזרים ומשמשים את בני האדם בכל צורך ועניין. בעולם כזה יש אנשים ששונאים רובוטים כי הם לא מאמינים כי רובוטים משמשים את האדם בצורה מלאה אלא הכל הוא סיכום של מתמטיקה מבחינתם ואין להם רגש שהוא הדבר הכי חשוב אצל בני האדם. השוטר במחלק הרצח שמגולם בידי וויל סמית שזה אחד מהמשחקים הטובים שלו לטעמי, הוא בעל יכולות פיזיות מעולות ויש לו עבר עם החלטות של רובוטים ולכן הוא לא סומך עליהם וכשהו מגיע לזירת רצח של יוצר הרובוטים הוא מגלה סימנים שמשהו השתבש בעולם הרובוטים ויוצא לפענח את תעלומת הרצח ואת משמעות השימוש ברובוטים.
הסרט הזה עוסק בסוגייה מאוד חשובה לחיינו גם היום, עד כמה טכנולוגיה עוזרת ו/או הורסת לאנושות את החיים ומעלה נקודות מעולות למחשבה על כך והכל עטוף בתפאורה עתידנית מרהיבה ומעניינת ומרתקת וזה מעולה.

בהשוואה לסרטים אחרים

העלילה של הסרט אני, רובוט הוא מעין בסיס לסרטי רובוטים אחרים, ויש המון סרטים וסיפורים כאלו שהחלו בשנות ה50′ ואפילו לפני עם הספר הזה של אסימוב. שמספרים על רובוטים והקשר שלהם עם בני האדם. אחד הסרטים המעניינים בנושא הוא הסרט אינטליגנציה מלאכותית משנת 2001 (A.I.) של ספילברג שמספר על ילד בעולם עתידני, ויש את הסרטים היותר מאוחרים כמו אקס מכינה משנת 2014 (Ex Machina) ודומיו ויש כאן עוד כל מיני נושאים שמטפלים בהם בסרט הזה שמופיעים גם בסרטים אחרים, כמו רוח במעטפת, ושימוש בחלקי חילוף רובוטיים לבני אדם וכדומה.

הדירוג שלי

תהנו… כי הסרט אני, רובוט הוא סרט מעולה, מעניין, מרתק עם משחק מהימן של הדמויות ועם מלא אקשן.
8 מתוך 10 בסולם שלי.

Exit mobile version