סרטים לצפייה ישירה

טנט

הסרט טנט הוא סרט פעולה מדע בדיוני מתח של הבמאי כריסטופר נולאן שמספר על עולם עתידני שבו יש אפשרות ליצור מציאות חוזרת לאחור שבה אפשר לפעול על מנת לשנות דברים במציאות הרגילה. הסרט עוקב אחרי סוכן שטח שיוצא למסע בעולם של ריגול בינלאומי ונלחם על הישרדות העולם כולו, במשימה שתתפתח במשהו מעבר לזמן התרחשות המציאות הרגילה.

טנט לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Tenet – 2020

הביקורת שלי

הסרט טנט הוא אחד מהסרטים האלו שיש בהם הרבה יותר ממה שהעין והמוח מסוגלים לתפוס בצפייה ראשונה. הבמאי כריסטופר נולאן עושה את זה בהרבה מסרטיו והסרט הזה עוקב אחרי הגיבור המיומן בלחימה ובכלי נשק שונים ומיוחדים שנדרש להלחם על חייו לטובת המטרה שהוא מאמין בה. הסוכן מוצא את עצמו בזמן שבו יש דרך לחומרים לחזור לאחור בזמן בתנועה הפוכה לדרך ההתקדמות הרגילה של החומר בזמן.
העלילה מציגה בגדול את המאבק האולטימטיבי בין טוב לרע שבו העולם הרגיל עומד כחוצץ בין שני הכוחות האדירים ונמצא על סף כלייה. בסרט מוצג רעיון מעניין שבפעולה ההפוכה של הזמן יש חומרים רדיואקטיביים שיהפכו לכלי נשק מסוכנים ביותר ויש הרבה אנשים שמנסים להשיג אותם בגלל זה.
בסרט יש פס קול משובח, שמשתלב בצורה מצויינת עם מה שקורה בסרט, ויש בו גם תוכן ויזואלי מרהיב וקשה לתפיסה שיכול לגרום לסחרחורת בשינוי התפיסה של המוח של הצופה כי הוא לא פועל במציאות כמו שאנחנו רגילים אליה. וזה בהחלט מגניב.

בהשוואה לסרטים אחרים

את הסרט טנט צריך להשוות לסרט נוסף של נולאן הסרט ההתחלה משנת 2010 (Inception) שבו העולם אינו באמת כפי שהוא נראה במציאות והסרט עצמו גם הוא מרהיב מבחינה ויזואלית ומתעסק עם המוח.

הדירוג שלי

לא אומר תהנו… כי הסרט טנט הוא קודם כל יחסית ארוך וצריך לתפוס ראש כדי להבין מה קורה בו. ואחרי הסרט אם תצאו מבולבלים או מסוחררים זה לא ממש מהנה.
8 מתוך 10 בסולם שלי.

Exit mobile version