סרטים לצפייה ישירה

שלגיה ושבעת הגמדים

הסרט שלגיה ושבעת הגמדים הוא סרט פנטזיה מצוייר לכל המשפחה שמספר על נסיכה צעירה, יפה וחיננית שהוגלה ליער המסוכן על ידי אמה החורגת המרושעת, והיא ניצלת על ידי שבעה גמדים שחיים ביער לבדם ועובדים בכריית יהלומים והם מצילים אותה ומכניסים אותה לביתם ומארחים אותה ושומרים עליה בחשאי שלא יגלו אותה.

שלגיה ושבעת הגמדים לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: Snow White and the Seven Dwarfs – 1937

הביקורת שלי

הסרט שלגיה ושבעת הגמדים הוא בין הסרטים הראשונים של דיסני באורך מלא שנוצר אי פעם והוא הפך להיות אחד מהסרטים המפורסמים ביותר בעולם ובמיוחד בתקופה בה הוא יצא בשנת 1937 בתחילת מלחמת העולם השנייה. הסרט מציג סיפור קסום על חייה של נסיכה שכולם חושבים שהחיים שלה טובים אבל באמת מתגלה שלא הכל ורוד בממלכה. הסיפור מציג את דמותה של יפיפיית חרסינה בעלת עור מושלם וחלבי שנקראת שלגיה על שם היופי שלה, ואמה החורגת המלכה מקנאה בה מאוד עד לדרגה שבה היא מוכנה לרצוח אותה. הסיפור מציג צד אפל של האנושות שמאוד מתאים לתקופה בה יצא הסרט, והוא מציג גם שונות של הגמדים שמאופיינת בתכונות אישיות דומיננטיות לכל גמד מה שיש לו קשר עם הרעיון הזוועתי של תורה הגזע של הנאצים.

בהשוואה לסרטים אחרים

קשה להשוות סרט קלאסיקה שכזה לסרטים אחרים, אבל הסרטים הישנים והקלאסיים של דיסני דומים בהצגת הקשיים של הדמות הראשית הנשית שלהן. כמו למשל סינדרלה שמתמודדת עם אמא חורגת מרושעת, ואורורה – היפיפייה הנרדמת שמתמודדת עם מלכה מרושעת ועוד דוגמאות רבות. וזה שונה מאוד מהסרטים המודרניים שמחזקים את מעמד הנשים ולא מסמיכים את ההצלה שלהן בידי נסיכים יפי תואר.

הדירוג שלי

קצת קשה לי לומר תהנו, כי אני אישית לא כל כך אהבתי את הסרט שלגייה ושבעת הגמדים, אבל יש בו קסם מיוחד וסיפור מיוחד.
7 מתוך 10 בסולם המצויירים שלי.

סרטים לצפייה ישירה שראית

Exit mobile version