סרטים לצפייה ישירה

מלך האריות 2019

הסרט מלך האריות 2019 הוא סרט הרפתקאות דרמה לכל המשפחה באדפטציה ממוחשבת לא מצויירת לסיפור הקלאסי של מלך האריות של דיסני. הסיפור עוקב אחרי דמותו של סימבה, שהוא כפיר – גור אריה הבן של מופסה שהוא מלך החיות, שלאחר רצח אביו, הנסיך הצעיר בורח מממלכתו רק כדי ללמוד את המשמעות האמיתית של אחריות וגבורה.

מלך האריות 2019 לצפייה ישירה
שם המקור ושנת הקרנת בכורה: The Lion King – 2019

הביקורת שלי

את הסרט מלך האריות המקורי של דיסני ראיתי בתור ילד. זה היה אחד הסרטים הנפלאים שזכורים לי מילדותי, בעיקר עם המוזיקה והשירים הנפלאים, עם משחק המחשב שבא כמה שנים אחרי, ועם כל ההמשכים שלו. וזכיתי גם לראות את המחזה של מלך האריות, אז היה ברור לי שאצפה גם בסרט, אפילו רק בכדי לראות מה דיסני יעשו עם ההפקה שלו. הסרט מציג גרסה חדשה לסיפור של דיסני, עם דמויות של בעלי חיים אמיתיים שבעצם מתחקים אחד לאחד לסרט המצויר, עם כמה הוספות לתפאורה ולמוזיקה וכמה סצנות קישור קטנות שהוסיפו לגרסה החדשה.
הדמויות המצויינות של האריות ולביאות, של הצבועים, של טימון ופומבה המצחיקים, וזה רפיקי וזזו שבלעדיהם הדברים לא היו מתקדמים, מופיעים גם בגרסה החדשה.
הסרט הוא סרט באורך מלא, של דיסני, עם מתח, פעולה, תפאורה מקסימה בדיחות, אהבה, קשר משפחתי, וגם עם רגשות אחרים של שנאה, תאבה, התמודדות עם מוות ועוד.
דיסני מספקים את הסחורה, וכמובן מכניסים סכומי כסף עצומים לכיסם תוך כדי. אך בניגוד אולי לסרטים אחרים שנעשו להם אדפטציות מודרניות ולא מספקים את הסחורה כמו שצריך, אני סיימתי את הסרט בהרגשה שנסגר מעגל עם הגרסה המצוירת, ולא נשאר טעם נפגם של עוד פעם עושים עלינו קופה.

בהשוואה לסרטים אחרים

צריך להשוות את מלך האריות לגרסה המצויירת של דיסני, אבל אין באמת השווה, אמנם הסיפור הוא אותו סיפור אבל הגרסה המצויירת היא נפלאה בכל קנה מידה. אבל אם להשוות לרימייקים אחרים של דיסני על סרטים מצויירים שלהם שנעשו בשנים האחרונות, כמו ספר הג’ונגל, דמבו, אלאדין, ועוד דווקא הגרסה הזו לא נופלת בהרבה מהמקורי וזה חוויה טובה.

הדירוג שלי

תהנו… כי הסרט מייצר גרסה חוויתית ונפלאה לסרט המצויר שמתאימה לכל המשפחה (צריך כמובן תיווך בהקשר של מוות ואובדן)
8 מתוך 10 בסולם המצויירים שלי.

סרטים לצפייה ישירה שראית

Exit mobile version